Kayısı Çiçek Manolyası
Kayısı Çiçek Manolyası
Kayısı Çiçek Manolyası. Etmenin miselyumları bölmeli, renksizdir; kalınlıkları ve hücre büyüklükleri hifin yaşına göre değişir. Genellikle genç miselyumlar ince, yaşlı olanlar ise kalındır. Hasta dallar üzerinde sonbahar ve ilkbahar başlangıcında püstüller halindeki konidi yığınları çıplak gözle görünür. Başlangıçta açık renkli olan püstüller olgunlaştıkça griye dönüşür. Püstüller üzerindeki konidiler yağmur damlaları ve sarsıntıyla çevreye yayılırlar. Spor kitlelerini ilkbaharda yağışlarla birlikte hasta çiçek ve meyvelerde görmek olasıdır. Özellikle hastalık bitkide çiçek, çiçek sapı, meyve ve sürgünlerde belirti oluşturur. Hastalığa yakalanmış çiçekler kahverengileşir, dal üzerinde kurur ve mumyalaşır. Özellikle meyveler olgunlaşmaya yakın dönemde belirti oluşturur. Bu hastalığın bulaşmış olduğu meyveler zamanla buruşur, mumyalaşır ve dalda asılı olarak kalırlar.
Kayısı Çiçek Manolyası. Hastalık konukçusunun çiçek, çiçek sapı, meyve ve sürgünlerinde belirti oluşturur. Kayısı çiçek manolyası hastalığına yakalanmış çiçeklerin petal yaprakları, dişicik borusu ve erkek organları kahverengileşir ve bu renk değişimi daha sonra tüm çiçeğe yayılır. Lekelerin etraflarında açık kahverengi bir halka vardır.
Çürüklük meyve etinin içine doğru gelişir, ancak leke çukurlaşmaz. Bu lekeler üzerinde 1-3 gün sonra konidium yastıkları oluşur ve konidiumlar olgunlaşınca uçarlar. Dünyaca tanınmış ve milli ekonomiye katkısı olan kayısı ilimiz çiftçilerinin en önemli gelir kaynağını teşkil etmektedir. Kayısı ağaçlarında her yıl görülen hastalık ve zararlılarla bilinçli ve etkili mücadele yapmak gerekir. İlkbaharda Yaprak Delen (çil). Bakteriyel Kanser Zamklanma Hastalığı ve Monilya hastalığına karşı koruyucu olarak mücadele yapılmalıdır. Mücadeleye pembe tomurcuk döneminde başlanmalıdır. Genellikle konukçuları Kayısı, kiraz, vişne, erik, badem ve şeftalidir.
Kayısı Çiçek Manolyası. Hastalığının göründüğü bahçelerde ağaçlar üzerindeki tüm kuru dalları budayıp yakarak, mumyalaşarak ağaç üzerindeki ve yere düşmüş meyveleri toplanarak imha etmek gerekir. 1.İlaçlama: Çiçeklenme başlangıcında (%5-10çiçekte), 2. İlaçlama : Tam çiçeklenmede ( % 90 – 100 çiçekte) yapılmalıdır. Bir önceki yıl ilkbaharda hastalığın göründüğü bahçelerde enfekteli yaprak, çiçek, sürgün ve dalları kesip imha edin. Böylece enfeksiyon kaynakları ortadan kaldırmak en doğru sonucu verir. Enfeksiyon öncesinde mumyalaşarak ağaç üzerinde kalmış meyve ve çiçekler ile yere dökülmüş meyveler toplanarak imha edilmelidir.
